Read Un oscuro scrutare by Philip K. Dick Free Online


Ebook Un oscuro scrutare by Philip K. Dick read! Book Title: Un oscuro scrutare
The author of the book: Philip K. Dick
Format files: PDF
The size of the: 24.91 MB
City - Country: No data
Loaded: 2490 times
Reader ratings: 3.4
Edition: Fanucci
Date of issue: January 1st 2004
ISBN: 8834709853
ISBN 13: 9788834709856
Language: English

Read full description of the books:



Los Angeles 1994: una droga misteriosa, la Sostanza M, invade il mercato seminando follia e morte. La sua origine è ignota come la sua composizione e l'organizzazione che la diffonde. Robert Arctor, agente della Narcotici, si infiltra tra i tossici che ne fanno uso, vive con loro, diventa simile a loro, tutto per scoprire chi dirige le fila del traffico illegale. Quando è tra i colleghi della polizia Arctor indossa un abito speciale che nasconde le sue fattezze, e nessuno conosce la sua identità di tossicodipendente; al tempo stesso nessuno sa che è un infiltrato. Fin quando non gli viene chiesto di seguire una persona in particolare, e gli viene data una sofisticata apparecchiatura elettronica che gli consente di spiare ogni azione e parola del sospettato, giorno per giorno, ora dopo ora. Da quel momento Bob Arctor dovrà sorvegliare se stesso...

Un romanzo di straordinaria potenza emotiva, dedicato idealmente a quella generazione che dopo aver sognato un mondo diverso ha scoperto il baratro delle droghe, della dipendenza, dell'annullamento di sé. Canto del cigno di un'epoca, "Un oscuro scrutare" (pubblicato nel 1977) è una vetta amara e lirica dell'opera di Philip K. Dick: qui i temi classici della paranoia, dell'allucinazione, del rovesciamento metafisico di realtà e apparenza acquistano un tono doloroso e appassionato, riflettendosi sulle tragedie individuali di persone smarrite e 'fuor di sesto' che sognano la felicità e assistono invece all'imporsi di un incubo. E il tempo del romanzo è un futuro profetico dominato dalla tecnologia e dalla manipolazione sociale, dalla cultura del sospetto e della paura permanente, in cui ognuno è guardia e assieme ladro, vittima innocente e insieme consapevole traditore.


Download Un oscuro scrutare PDF Un oscuro scrutare PDF
Download Un oscuro scrutare ERUB Un oscuro scrutare PDF
Download Un oscuro scrutare DOC Un oscuro scrutare PDF
Download Un oscuro scrutare TXT Un oscuro scrutare PDF



Read information about the author

Ebook Un oscuro scrutare read Online! Philip K. Dick was born in Chicago in 1928 and lived most of his life in California. In 1952, he began writing professionally and proceeded to write numerous novels and short-story collections. He won the Hugo Award for the best novel in 1962 for The Man in the High Castle and the John W. Campbell Memorial Award for best novel of the year in 1974 for Flow My Tears, the Policeman Said. Philip K. Dick died on March 2, 1982, in Santa Ana, California, of heart failure following a stroke.

In addition to 44 published novels, Dick wrote approximately 121 short stories, most of which appeared in science fiction magazines during his lifetime. Although Dick spent most of his career as a writer in near-poverty, ten of his stories have been adapted into popular films since his death, including Blade Runner, Total Recall, A Scanner Darkly, Minority Report, Paycheck, Next, Screamers, and The Adjustment Bureau. In 2005, Time magazine named Ubik one of the one hundred greatest English-language novels published since 1923. In 2007, Dick became the first science fiction writer to be included in The Library of America series.


Reviews of the Un oscuro scrutare


FELIX

The first review I put my soul in.

RORY

I was inspired by this book!

FRANCESCA

Quickly downloaded

BLAKE

This book is awesome!

ELSIE

Another one-time book, but it was interesting.




Add a comment




Download EBOOK Un oscuro scrutare by Philip K. Dick Online free

PDF: un-oscuro-scrutare.pdf Un oscuro scrutare PDF
ERUB: un-oscuro-scrutare.epub Un oscuro scrutare ERUB
DOC: un-oscuro-scrutare.doc Un oscuro scrutare DOC
TXT: un-oscuro-scrutare.txt Un oscuro scrutare TXT